Magazin online vs. website de prezentare – ce e mai potrivit pentru mine?
Dacă te gândești să îți construiești o prezență online puternică, fie că deții deja un business și vrei să fii vizibil și în mediul digital, fie că urmează să pornești o afacere, un lucru este clar. O identitate online bine definită te poate ajuta să ajungi mai rapid la potențialii tăi clienți, cu costuri și eforturi mai reduse decât orice altă metodă de promovare.
Magazin online sau website de prezentare
Între cele 2 sunt diferențe de structură, iar în funcție de specificul afacerii tale și a obiectivelor propuse te vom sfătui către ce variantă este mai bine să te îndrepți. De exemplu, site-ul de prezentare, așa cum îi spune și denumirea, este destinat prezentării afacerii tale și a produselor sau serviciilor oferite.
Pe de altă parte, magazinul online devine un instrument de vânzare și conține elemente specifice comerțului online precum coșul de cumpărături, posibilitate de autentificare, căutare după multiple filtre, metode de plată, categorii de produse, și multe altele. Astfel, magazinul online este un website dinamic, în care comerciantul își poate prezenta produsele scoase la vânzare, iar vizitatorii sau clienții, își pot alege produsele pe care doresc să le achiziționeze și, în unele cazuri chiar să le plătească direct prin plata online.
Cum determin care e varianta optimă pentru mine?
Simplu, poți începe prin a răspunde la următoarele întrebări:
- Ofer servicii sau produse spre vânzare?
- Care-i principala funcționalitate pe care o aștept de la site-ul meu, vânzare sau informare?
- Îmi doresc să am o carte de vizită digitală (cu informații generale despre afacerea mea și detalii despre ceea ce ofer, un portofoliu sau testimoniale clienți, și datele de contact) sau am nevoie de ceva mai complex?
- Vreau să automatizez procesul de cumpărare al clientului? Să ofer opțiuni de achiziție, plată online, verificare stoc, emitere factură, notificări automate în mailul clientului?
Începe acum! Ia legătura cu noi și află cum te putem ajuta să-ți transformi proiectele în realitate.
Pot avea un site de prezentare care să fie și magazin online?
Depinde. Însă, în principiu nu recomandăm, din motivele explicate mai sus. Sunt diferențe majore între structurile celor 2 și în modul în care funcționează acesta. De exemplu, dacă ai zeci, sute de produse și îți dorești ca site-ul tău să facă treaba de vânzare pentru tine, ai nevoie de o serie de opțiuni de la filtrare specifică, administrare cont utilizator, adăugare în coș și în lista de dorințe, și până la opțiuni de plată și notificare email status comandă. Pentru un website de prezentare în schimb, ai nevoie de minim un homepage bine optimizat, o pagină de prezentare produse/servicii, una despre noi în care incluzi mai multe elemente care îți conferă credibilitate în fața clientului, portofoliu/testimoniale clienți și încă o pagină de contact.
Sper că îți este mai clar acum ce vrei de la site-ul tău, iar dacă nu ești încă 100% convins ce să alegi dă-ne un telefon sau programează o consultație gratuită și noi te vom sfătui către ce variantă este mai bine să te îndrepți.
Dacă îți dorești ca afacerea ta să aibă o identitate în mediul online, concentrată pe experiența utilizatorului, noi, la WP Digital, te putem ajuta cu soluții software croite exact pe nevoile tale. Suntem alături de tine cu soluții testate și o echipă tânără, pasionată de IT și de proiecte de succes!