Cum să îți promovezi afacerea online
În primul rând, de ce să îți promovezi afacerea online? Imaginează-ți cum zilnic, milioane de oameni caută pe internet produse sau servicii de care au nevoie. Mai mult, potrivit estimărilor Asociaţiei Române a Magazinelor Online valoarea totală a vânzărilor online din România la final de 2018 va fi de circa 3,9 miliarde euro, în creștere cu 40% față de 2017. În același timp, piața de e-commerce din România a devenit tot mai atractivă pentru antreprenori, fiind active aproximativ 14.000 de magazine online, potrivit aceleiași surse. Astfel, înțelegi cât de important este să ai o prezență puternică în mediul online, să ai un website performant și ușor de utilizat, dar și să-ți promovezi afacerea online într-un mod inteligent.
Google și SEO, printre cele mai performante metode de promovare a afacerii online
Cum poate ai aflat din articolul Ce trebuie să ai în vedere când dezvolți un website sau magazin online este important să verifici că website-ul tău este indexat în motoarele de căutare și atunci când cineva te caută pe Google găsește informații relevante despre tine. În plus, Google îți mai oferă câteva opțiuni gratuite, cum ar fi Google My Business, util pentru creșterea vizibilității afacerii în rezultatele căutării, Google Maps, Google Plus, fiind eficient și în procesul SEO. Este ușor de utilizat și odată setat îți va afișa direct în rezultatele căutării, informații utile precum cele legate de: adresă, orarul de funcționare, recomandări, poze și număr de telefon.
Sigur, tot aici mai există și varianta de promovare plătită, în care poți apărea cu anunțul tău pe prima pagină în secțiunea sponsorizată, iar tu să plătești doar atunci când o persoană dă click pe anunțul tău. Însă, trebuie să ai în vedere că nu ești singura afacere care apelează la această metodă de promovare iar Google are un sistem de licitație pentru fiecare click, astfel costul tău poate varia în funcție de competiția pe cuvântul respectiv, volumul de căutări lunare și relevanța reclamei tale. Dacă ești la început îți recomandăm să apelezi la specialiști pentru a seta corect contul și a optimiza constant reclamele pe această platformă, pentru ca tu să ai un cost de achiziție client cât mai bun.
SEO reprezintă totalitatea tehnicilor, realizate pe o perioadă mai lungă de timp, ce au ca obiectiv îmbunătățirea vizibilității site-ului în rezultatele motoarelor de cautare. Deși rezultatele se văd după o perioadă mai mare de lucru, avantajul principal ar fi că și după stoparea tehnicilor de optimizarea site-ul tău va beneficia de trafic organic, vizibilitate în căutări și utilizatori care intră pe site-ul tău. Aceasta are 2 forme:
- Optimizarea internă ajută atât la indexarea mai bună, cât și la îmbunătățirea experienţei vizitatorilor. Include tehnici de: scriere optimizată pe cuvinte de căutare a titlurilor şi descrierilor, eliminarea erorilor, îmbunătăţirea vitezei de încărcare, prelucrarea imaginilor, optimizarea structurii de adrese URL şi de legături interne.
- Optimizarea externă ajută la creșterea autorității websiteului tău. Motoarele de căutare determină, cu ajutorul unor indicatori, relevanţa şi importanţa paginii web în raport cu expresia de căutare analizată. Include: indicatorii de calitate, performanţă şi popularitate, numărul şi calitatea legăturilor către pagina analizată, numărul de interacţiuni sociale (like, share, comment), contextul în care apar menţiunile, credibilitatea şi autoritatea surselor, volumul global şi local de căutări pentru cuvintele cheie respective.
Deși sunt vehiculate o mulțime de mituri potrivit cărora SEO ar fi o metodă ușor de implementat, este important să fie respectate regulile specifice și să fie executat corect, altfel riști să fii penalizat de Google, iar revenirea în primele pagini va fi mai greu de realizat. O echipă bine pregătită te poate ajuta să setezi corect specificațiile și să răspunzi la cele mai importante întrebări ale potențialilor tăi clienți, generând vizite pe site ce se pot concretiza la un moment dat în achiziții.
Împreună putem alege canalele potrivite afacerii tale, pornind de la social media și până la motoarele de căutare, pentru a-ți aduce mai mulți clienți și vânzări! Nu mai aștepta momentul perfect. Începe acum! Ia legătura cu noi și află cum te putem ajuta să-ți transformi proiectele în realitate.
Dacă îți dorești ca afacerea ta să aibă o identitate în mediul online, concentrată pe experiența utilizatorului, noi, la WP Digital, te putem ajuta cu soluții software croite exact pe nevoile tale. Suntem alături de tine cu soluții testate și o echipă tânără, pasionată de IT și de proiecte de succes!