5 elementele esențiale unui brand în social media
Dacă tu nu ești încă prezent în social media, acum este momentul să o faci! Mai ales că utilizatorii, potențialii tăi consumatori, de acolo se informează, compară și schimbă păreri despre produse, branduri și servicii.
Totuși, deși aceste canale îți oferă posibilitatea unei comunicări mai relaxate cu consumatorul, la început de drum trebuie să ții cont de câteva elemente esențiale, dacă îți dorești o prezență vizibilă și apreciată, dar mai ales dacă îți dorești creșterea vânzărilor prin social media.
5 elemente care nu trebuie să-i lipsească brandului tău în social media
1. Audiența potrivită
Alege canalele de social media unde se află consumatorii tăi. Prima întrebare la care trebuie să-ți răspunzi atunci când vrei ca brandul tău să fie prezent în social media este „Unde sunt consumatorii mei?”. Acest lucru implică să îți cunoști consumatorii, să știi cine sunt, ce fac, dar mai ales ce canale de social media preferă. În plus, te va ajuta să îți canalizezi eficient resursele.
2.O identitate proprie, unică
Așa cum brandul tău are un nume, un domeniu de activitate și un logo, identitatea în social media este extrem de importantă. Mai exact, toate elementele brandului trebuie să se regăsească în toate conturile tale:
-tone of voice-ul trebuie să fie unitar: dacă pe website comunici prietenos, păstrează aceeași direcție și în social media sau alege-ți un anume stil și folosește-l oriunde este prezent brandul tău
-cuvinte cheie: integrează cuvintele cheie sau expresiile care te definesc în toate canalele de social media unde ești prezent; același lucru este valabil și pentru sloganul brandului tău
-identitatea vizuală: elementele vizuale care îți definesc brandul, precum logo, culori, stil si mărime font trebuie să se regăsească oriunde în social media
Începe acum! Ia legătura cu noi și află cum te putem ajuta să-ți transformi proiectele în realitate.
3. Obiective clare
Fie că îți dorești creșterea notorietății brandului tău, creșterea vânzărilor sau trafic pe website, setează obiective bine definite și cuantificabile pentru strategia de social media. Aceste obiective trebuie să fie specifice, măsurabile, realiste, relevante și să se încadreze într-o anumită perioadă de timp.
Un exemplu de obiectiv bine definit ar putea fi:
În 6 luni ne propunem atingerea a 10 comenzi/zi pe site, cu ajutorul Facebook Ads.
4. Strategia pentru social media
În funcție de obiectivele pe care le setezi, strategia pentru social media a brandului tău trebuie să adapteze calendarul editorial, dar și audiențele, bugetele, timeframe-ul și ad-urile astfel încât să ajungi la rezultatul dorit.
De asemenea, calendarul editorial pentru social media te va ajuta nu doar să îți organizezi și stabilești periodicitatea postărilor, ci și să ai o comunicare variată.
5. Monitorizarea și optimizarea
Testează la ce anume reacționează publicul tău țintă și optimizeză postarile pe fiecare canal de social media, astfel încât să îți atingi obiectivele. Optimizarea în ceea ce privește social media nu este un proces pur tehnic, precum SEO, ci înseamnă adaptarea vizualurilor și a textelor postărilor sau adaptarea informațiilor contului. Spre exemplu, hashtag-urile sunt un tool eficient cu ajutorul căruia poți optimiza conținutul din paginile tale de social media.
Conform studiilor statista.com la nivel mondial, numărul persoanelor care utilizează platformele de social media depășea 2 miliarde în 2016, iar în 2017 fiecare utilizator de internet petrecea online o medie de 135 de minute pe zi.
Vestea bună este că nu trebuie să îți faci griji că nu vei reuși să-ți faci brandul vizibil, împreună putem alege canalele de social media care ți se potrivesc, atinge publicul tău țintă și astfel să transformăm social media într-un tool care să-ți crească vânzările! Ia legătura cu noi și află ce ți se potrivește.
Dacă îți dorești ca afacerea ta să aibă o identitate în mediul online, concentrată pe experiența utilizatorului, noi, la WP Digital, te putem ajuta cu soluții software croite exact pe nevoile tale. Suntem alături de tine cu soluții testate și o echipă tânără, pasionată de IT și de proiecte de succes!